perjantai 21. syyskuuta 2012

Uusien haasteiden äärellä

Kunnallisvaaliehdokkuus on minulle aivan uusi juttu. Tämä on todella jännittävää, koska kaikki seuraavan reilun kuukauden aikana tapahtuvat asiat ovat minulle uusia ja ihmeellisiä. Hanna-Kaisa Lähde ja Krista Mikkonen yhteistuumin pyysivät minua ehdokkaaksi. Pakko myöntää, että oli niin vaikutusvaltaisia naisia asialla, etten tohtinut kieltäytyä! Kuten Krista myöhemmin totesi, se oli hienoa itäsuomalaista yhteistyötä! :)

Minun piti hetki pähkäillä ehdolle asettumistani ennen kuin annoin myöntävän vastauksen. Kävin juoksulenkillä päästelemässä höyryjä ja samalla pohdin muutamaa tärkeää seikkaa. Mietin, onko minusta todella siihen? (MIKSEI OLISI!?) Uskaltavatko ihmiset luottaa itselleen tärkeät asiat minun vastuulleni? (VOIN OSOITTAA OLEVANI HEIDÄN LUOTTAMUKSENSA ARVOINEN) Olenko oikea henkilö ottamaan asiat vastuulleni? (JOS ÄÄNESTÄJÄT NIIN PÄÄTTÄVÄT NIIN OLEN) Ja tottakai mietin äänestävätkö ihmiset minua, koska olen uusi kasvo? (UUSIA KASVOJA TARVITAAN) Onnistuin vastaamaan kaikkiin näihin kysymyksiin mielessäni, joten päätin lähteä ehdokkaaksi.

Olen aina ottanut vastaan uudet positiiviset haasteet. Tämä kuuluu ehdottomasti niihin. Olenkin innolla suunnitellut vaalikampanjaani ja sain parhaan mahdollisen vaalipäällikön! Hanna-Kaisa Lähde on minun tukenani ja hän kokeneena poliitikkona tietää, miten homma toimii. Luotan häneen kuin peruskallioon! Hanna-Kaisa onkin joutunut vastaamaan minulle, mitä ihmeellisempiin kysymyksiin, mutta kyllä tämä homma lähtee tästä pikku hiljaa aukenemaan! :)

Huomenna lauantaina on Vihreiden valtakunnallinen Kiva Kunta - päivä. Teatteriravintolassa julkistetaan vaaliohjelma ja sen jälkeen lähdetään junalla Enoon Louhitalolle. Siellä on Enon asioihin kohdistuva yleisötilaisuus sekä ehdokaskoulutus. Todella hyödyllinen ja opettavainen päivä siis tiedossa. Aion seurata kokeneiden konkareiden toimintaa ja ottaa heiltä opikseni.

Huomisen jälkeen minulla on varmasti paljon kerrottavaa. Tästä se lähtee! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti